Általános Szerződési Feltételek
Az Ajtógyár Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság Általános Szerződési Feltételei
TARTALOMJEGYZÉK
- PREAMBULUM
- A TÁRSASÁG ADATAI ÉS ELÉRHETŐSÉGEI
- AZ ÁSZF HATÁLYA
- A MEGRENDELÉS MENETE
- FIZETÉSSEL KAPCSOLATOS RENDELKEZÉSEK
- GYÁRTÁSI ÉS SZÁLLÍTÁS HATÁRIDŐK
- SZÁLLÍTÁSI SZOLGÁLTATÁS, ÁTADÁS-ÁTVÉTEL, TÁROLÁS, CSERE
- BEÉPÍTÉSI SZOLGÁLTATÁS
- HIBÁS TELJESÍTÉS, SZAVATOSSÁG ÉS JÓTÁLLÁS
- SZERZŐDÉS MEGSZŰNÉSE
- SZERZŐDÉSSZEGÉS ÉS KÖTBÉR; ÁRVÁLTOZTATÁS JOGA
- FELELŐSSÉG KIZÁRÁSA, ILLETŐLEG KORLÁTOZÁSA, ELÉVÜLÉS
- PANASZKEZELÉS ÉS JOGORVOSLAT
- ADATKEZELÉS
- VEGYES RENDELKEZÉSEK
- TÖRVÉNYI HIVATKOZÁSOK
Preambulum
A jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Ajtógyár Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság (továbbiakban: Társaság) termékeit és a szolgáltatásait igénybe vevő ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) (Társaság és Ügyfél a továbbiakban együtt: Felek) jogait és kötelezettségeit tartalmazza.
A Társaság szabvány és egyedi beltéri ajtók, kilincsek, vasalatok, valamint azok tartozékai, kiegészítői (továbbiakban: Termék, vagy Termékek) forgalmazásával, gyártásával és beépítésével (továbbiakban összefoglalóan: Szolgáltatás) foglalkozó gazdasági társaság. A tevékenysége körében nyújtott Termékek és Szolgáltatások a kereskedelmi forgalom számára nyitva álló 1038 Budapest, Fürdő utca 2., 2040 Budaörs Károly király u. 82/b, 2000 Szentendre, Dózsa György út 22. alatti áruházakban (továbbiakban külön-külön: Áruház, vagy együtt Áruházak), illetőleg elektronikus úton írásban rendelhetők meg.
A Társaság adatai és elérhetőségei
cégnév: Ajtógyár Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
székhely: 1038 Budapest, Fürdő utca 2.
nyilvántartó hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
nyilvántartási szám (cégjegyzékszám): Cg.01–09-279646
adószám: 14376209–2‑41
törvényes képviselő: Németh Zoltán Gábor ügyvezető (vezető tisztségviselő)
Áruházak:
Ajtógyár / Kilincsgyár Óbuda Beltéri Ajtó és Kilincs Áruház 1038 Budapest, Fürdő u. 2.Web: www.ajtogyar.hu Központi email: info@ajtogyar.hu Központi telefonszám: Webshop: www.kilincsgyar.hu Email: webaruhaz@kilincsgyar.hu Nyitva tartás: |
Ajtógyár / Kilincsgyár Budaörs Beltéri Ajtó és Kilincs Áruház 2040 Budaörs Károly király u. 82/b Web: www.ajtogyar.hu Központi email: info@ajtogyar.hu Központi telefonszám: Webshop: www.kilincsgyar.hu Email: webaruhaz@kilincsgyar.hu Nyitva tartás: |
Ajtógyár / Kilincsgyár Szentendre Beltéri Ajtó és Kilincs Raktár Áruház 2000 Szentendre, Dózsa György út 22. Web: www.ajtogyar.hu Központi email: info@ajtogyar.hu Központi telefonszám: Webshop: www.kilincsgyar.hu Email: webaruhaz@kilincsgyar.hu Nyitva tartás: |
Az ÁSZF hatálya1. Az ÁSZF hatálya – attól eltérő egyértelmű írásbeli megállapodás hiányában – a Társaság által kínált valamennyi Termék és Szolgáltatás vonatkozásában megkötött minden jogügyletre kiterjed.2. Az ÁSZF hatálya mind a fogyasztókkal, mind a fogyasztónak nem minősülő Ügyfelekkel megkötött jogügyletekre kiterjed. [A Ptk. 8:1. § (1) bek. 3. pontja alapján fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy; míg 4. pontja alapján vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy]
3. Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a vonatkozó magyar jogszabályok, így különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (továbbiakban: ), a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezései az iránydók.
4. Az Ügyfél bármely Termék megvásárlásával, avagy Szolgáltatás igénybevételével a jelen ÁSZF-et magára nézve teljes egészében kötelezőnek ismeri el.
A megrendelés menete
5. A Társaság által kínált Termékek és Szolgáltatások megrendelése a Ptk. 6:238. §-ban meghatározott vállalkozási szerződésnek minősül, mely alapján a Társaság tevékenységgel elérhető eredmény megvalósítására, míg az Ügyfél annak átvételére és a vállalkozói díj megfizetésére köteles. A Termékek kifejezetten az Ügyfél egyedi és egyéni megrendelése alapján, illetőleg kifejezett kérésére kerülnek előállításra az Ügyfél által megadott termékjellemzők alapján (pl.: méret, szín, kialakítás, stb), ugyanígy a Szolgáltatások (pl.: felmérés, szállítás, beépítés) szintén az Ügyfél leadott rendelés szerint kerülnek ellátásra.
6. A Társaság az Ügyfél részére minden esetben részletes írásbeli ajánlatot készít „Árajánlat” néven (továbbiakban: Ajánlat). Az Ajánlat minden esetben tartalmazza a pontos műszaki tartalmat, így különösen a megrendelt Termékek típusát, méretét, színét, egyéb jellemzőit, a várható gyártási határidőt, a vételárat, a fizetési feltételeket és – amennyiben az Ügyfél igényt tart rá – a szállítás és beépítés feltételeit.7. Az Ajánlat – ettől eltérő írásbeli rendelkezés hiányában – 30 (harminc) napig érvényes.
8. A Ptk. 6:66. §-nak megfelelően az Ügyfél az Ajánlatot az azzal való egyetértést kifejező írásbeli jognyilatkozatával fogadja el, oly módon, hogy az Ajánlat erre feltüntetett részén a „Fenti ajánlatot egyező tartalommal elfogadom, az itt megjelölt Termékeket és Szolgáltatásokat – az Ajtógyár Kft. által rendelkezésemre bocsátott, általam megismert és elfogadott általános szerződési feltételei szerint – megrendelem” szövegrész alatt sajátkezűleg (jogi személy esetében a feljogosított képviselője által) aláírja. A Ptk. 6:69. § alapján a szerződés tehát akkor jön létre a Felek között, amikor az itt meghatározott módon az Ajánlatot elfogadó jognyilatkozat hatályossá válik, azaz ha annak aláírt példányát az Ügyfél az Ajánlat ideje alatt személyesen, vagy email útján eljuttatta, továbbá ha az Ajánlatban meghatározott előleget hiánytalanul meg is fizette a Társaság részére.
9. Az Ajánlattól eltérő tartalmú elfogadást az Ügyfél részéről új ajánlatnak kell tekinteni, mely kizárólag akkor hozza létre a szerződést, ha azt a Társaság egyértelműen, írásban elfogadta.
10. Az el nem fogadott Ajánlat a felek között jogviszonyt nem hoz létre, arra semmiféle igény nem alapítható.
11. Az Ajánlat kizárólag az abban tételesen felsorolt és feltüntetett Termékekre és Szolgáltatásokra terjed ki. Az Ajánlat kizárólag akkor terjed ki szállításra, szerelésre, illetőleg beépítésre, amennyiben az az Ajánlatban egyértelműen feltüntetésre került.
12. A Társaság felhívja az Ügyfél figyelmét, hogy (i) az ajtótokok beépítéséhez falkáva szükséges; (ii) az utólagos kőműves javítás az Ügyfél feladata és költsége; (iii) a nyílászárók beépítésre vonatkozó díjak a takarások költségét, festés, kőműves és egyéb szakipari munkákat nem tartalmazzák; (iv) az Ajánlat tartalma eltérhet az ajánlatkérés alapjául szolgáló konszignációtól, így annak elfogadása előtt az Ügyfél feladata és felelőssége ellenőrizni azt, szükség esetén pedig műszaki egyeztetést kezdemnéyezni a Társasággal.
13. Az Ügyfél a már leadott rendelést – a Társaság ettől eltérő egyedi döntésének hiányában – nem jogosult módosítani. A Társaság tájékoztatja az Ügyfelet, hogy amennyiben a rendelés módosítása műszakilag megvalósítható, úgy az többletköltséggel és határidőhosszabbodással járhat, melynek mértékét a Társaság előzetesen közli az Ügyféllel. Amennyiben a megrendelés nem módosítható, úgy az az Ügyfél fizetési és átvételi kötelezettségét nem érinti.
14. A Társaság nem különbözteti meg a Magyarország területén és az azon kívüli vásárókat. A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban a magyar nyelv, a Társaság nem köteles más nyelven kommunikálni. A Társaság nem köteles megfelelni az Ügyfél állama szerinti nemzeti jogban az érintett Termékkel kapcsolatban meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy ágazatspecifikus követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa a külföldi Ügyfelet ezekről a követelményekről. A Társaság eltérő rendelkezés hiányában a magyarországi ÁFÁ‑t alkalmazza minden Termék esetében. Elektronikus fizetési megoldás alkalmazása esetén a fizetés a Társaság által meghatározott pénznemben valósul meg.
15. Kifejezett írásbeli megállapodás hiányában a Társaság részére járó díjazás kizárólag a megrendelésben szereplő Termékek ellenértéke, az nem tartalmazza sem a szállítás, sem a felmérés, sem a beépítés díját, sem egyéb, megrendelésben nem szereplő termékek és szolgáltatások költségét.
Fizetéssel kapcsolatos rendelkezések
16. A Termék átadása kizárólag a teljes, rendelés szerinti vételár, valamint az esetleges egyéb díjak megfizetését követően történik.
17. A Társaság kizárólag abban az esetben végzi el a Termékek kiszállítását/beépítését, ha azt az Ajánlat kifejezetten tartalmazza és annak díjazását az Ügyfél a beépítés megkezdése előtt hiánytalanul megfizette.
18. Megrendelés esetén a fizetés bankkártyával, banki átutalással, vagy az Áruházakban készpénzben lehetséges.
19. Bármely Termék rendelése esetén a Társaság a gyártást kizárólag az Ajánlatban pontosan meghatározott – de legkevesebb 50% – előleg megfizetését (bankszámláján való jóváírását) és a teljes műszaki tartalom tisztázását követően kezdi meg. Az előlegről előlegszámla (vagy díjbekérő) kerül kiállításra. A szerződéses összeg fennmaradó részét a Társaság által kiállított végszámlán (vagy díjbekérőn) szereplő fizetési határidőig köteles az Ügyfél a Társaság részére megfizetni. Az Ügyfél részére történő átadás feltétele a teljes vételár (és adott esetben szállítási és beépítési költség) előzetes megfizetése. A végszámla (vagy az arra vonatkozó díjbekérő) Ügyfél részére történő megküldése – ettől eltérő értesítés hiányában – a rendelés készrejelentésének tekintendő (mely azonban nem azonos az adott Termék átadásának, illetőleg átvételi lehetőségének időpontjával).
20. Banki átutaláshoz szükséges adatok:
Kedvezményezett neve: Ajtógyár Kft.
Kedvezményezett számlaszáma: 10700763–47746408-51100005 (CIB Bank); vagy
Kedvezményezett számlaszáma: 18400010–10000516-10386739 (OBER Bank)
21. A Társaság a fizetés teljesítését követően elektronikus számlát állít ki az Ügyfél által megadott email címre. Az Ügyfél a vásárlásával kifejezetten elfogadja, hogy részére elektronikus számla kerüljön kiállításra, mely egyben elektronikus számlabefogadó beleegyezésének minősül.
22. Bármely fizetési késedelem a teljesítés időtartamát automatikusan meghosszabbítja. A megrendelés teljes ellenértékének megfizetéséig a Társaság a teljesítést jogszerűen megtagadhatja.
23. A Ptk. 6:246. § alapján a Társaságot a vállalkozói díj és a költségek biztosítására zálogjog illeti meg az Ügyfélnek azokon a vagyontárgyain, amelyek a vállalkozási szerződés következtében birtokába kerültek.
24. Késedelmes fizetés esetén a Társaság a Ptk.-ban meghatározott mértékű késedelmi kamat felszámítására jogosult. Amennyiben az Ügyfél gazdálkodó szervezetnek minősül, úgy a Társaság a Ptk. 6:155. §-ban meghatározott mértékű vállalkozások közötti késedelmi kamatot, valamint a behajtási költségátalányról szóló 2016. évi IX. törvényben megjelölt behajtási költségátalányt jogosult érvényesíteni. Fizetési késedelem esetén a kamatszámítás kezdő időpontja az esedékességi idő lejártát követő első nap.
25. Amennyiben az Ügyfél korábban már úgy rendelt terméket, hogy azt a kiszállítás során nem vette át a Társaság a megrendelés teljesítését a korábbi díjak előre történő megfizetéséhez köti. A Társaság visszatarthatja a Termék átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy a Termék árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett Termék esetén az Ügyfél más pénznemben utalja el a vételárat és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt a Társaság nem kapja meg teljes mértékben a vételár és a szállítási díj összegét). Amennyiben a Termék díja nem került teljes mértékben kifizetésre, a Társaság a díjazás kiegészítésére hívhatja fel az Ügyfelet.
Gyártási és Szállítás határidők
26. Amennyiben az Ajánlat ettől eltérően nem rendelkezik a gyártási határidő terméktípusonként eltérően jellemzően 4 — 20 hét, mely a végleges műszaki tartalom után kialakult megrendelés visszaigazolás teljes körű írásbeli elfogadásának és az előleg Társaság számláján történő jóváírásának napjával kezdődik. Az egyes terméktípusok aktuális (várható) gyártási időtartamáról a Társaság a honlapján a ajtogyar.hu/ASZF link alatt folyamatos ad tájékoztatást.
27. Amennyiben a gyártási határidő a nyári és téli gyártási szünet időtartamára esik, úgy a gyártási, illetőleg szállítási határidő automatikusan meghosszabbodik a szünet időtartamával. A gyártási szünetek időpontja évente változhat, az aktuális időpontokról a Társaság a honlapján szintén tájékoztatást nyújt.
28. A Társaság kifejezetten felhívja az Ügyfelek figyelmét, egyúttal kéri, hogy a rendelés leadásakor legyenek figyelemmel arra, hogy a tényleges gyártási határidő az adott gyártóüzem földrajzi elhelyezkedése, az aktuális gyártói és beszállítói kapacitások, az alapanyagellátás, illetőleg a szállítás függvényében folyamatosan változik, így a Társaság törekszik minden Ügyfél legrövidebb időn belüli kiszolgálására, azonban a tényleges szállítás időpontját garantálni előre nem tudja. Ennek megfelelően a jelen fejezetben, illetőleg a honlapon megjelölt időtartam nem a Társaság által vállalt maximum határidő, csupán a kereskedelmi tapasztalatokon alapuló folyamatosan aktualizált leggyakoribb gyártási időtartam. A Társaság kötelezettséget vállal arra, hogy a rendelés és a szállítás becsült időtartamáról tájékoztatja az Ügyfelet, ezen túlmenően azonban mindennemű felelősségét kizárja a szállítási idő nem várt elhúzódásából eredően.
29. A Társaság szintén felhívja az Ügyfelek figyelmét, hogy a gyártási időtartamot meghosszabbíthatja különösen, de nem kizárólagosan bárminemű vis maior esemény (pl.: belföldi vagy külföldi kormányzati vagy járványügyi hatósági intézkedések, karanténintézkedések, a kereskedelmi korlátozások, a járványügyi okból elrendelt üzemleállások, az üzemek korlátozásokból eredő kapacitáscsökkenés, csoportos megbetegedések, háború, zavargások, politikai korlátozó intézkedések, időjárási körülmények, útzár, áruszállítási nehézségek, sztrájk, természeti csapások, stb), az Ügyfél részéről felmerülő pótmunka igény és/vagy design módosítás, az Ügyfél által vállalt építészeti-tervezési munkák, adatszolgáltatás, avagy a felmérés késedelme, illetőleg az Ügyfél egyéb olyan késedelme, amely a kivitelezést hátráltatja, avagy gátolja.
Átadás-Átvétel, Szállítási Szolgáltatás, Tárolás, Csere
30. A Társaság az elkészült Termékeket – ettől eltérő rendelkezés hiányában – a végszámla, avagy a vonatkozó díjbekérő Ügyfél részére történő megküldésével jelenti készre. A készrejelentés nem azonos az adott Termék átadás- átvételi lehetőségének, illetőleg a szállítási és/vagy beépítés időpontjának közlésével, melyről a Társaság minden esetben külön értesíti az Ügyfelet.
31. Amennyiben az Ügyfél szállítási, illetőleg beépítési szolgáltatást nem kért, úgy az elkészült Termékek a Társaság szentendrei raktárába kerülnek leszállításra, ahol az Ügyfél azt egyeztetést követően átveheti. Egyedi írásban egyeztetett esetekben az átvétel valamely Áruházban is megtörténhet, azonban a nagyméretű termékek átvételére (pl. ajtók, tokok, vasalatok vagy egyéb nagyméretű kiegészítők) az Áruházakban nincs lehetőség.
32. Amennyiben az Ügyfél szállítási szolgáltatást kíván igénybe vanni, úgy annak költségéről Társaság előzetesen, a megrendelés véglegesítésekor tájékoztatja az Ügyfelet. A szállítás díja egyszeri alkalomra vonatkozik. Amennyiben Ügyfél kérésére, vagy mulasztásából a szállítás nem egy ütemben, hanem több részletben, többszöri alkalommal történik, úgy Ügyfél köteles Társaság részére a többlet kiszállítás díját megfizetni.
33. A Társaság a Termékek átvételi lehetőségéről, avagy kiszállítás választása esetén a szállítási időpontról telefonon és/vagy emailen tájékoztatja az Ügyfelet. A 10 tételt meghaladó vásárlás esetén az átvétel, illetőleg a szállítás ütemezetten is történhet. Az Ügyfél köteles a megrendelt Terméket az értesítéstől számított 14 naptári napon belül személyesen átvenni, avagy – kiszállítási szolgáltatás megrendelése esetén – az eredményes szállítást lehetővé tenni.
34. A Termékek épületen belülre történő behordását, széthordását, pinceszintre lehordást a szállítás díja kizárólag akkor tartalmazza, ha az Ügyfél beépítési szolgáltatást is rendelt. Amennyiben a Társaság szállítást és/vagy beépítést végző szakembere a helyszínen az Ajánlatban nem szereplő, szokványostól eltérő fel‑, vagy lehordási lehetőségeket tapasztal (pl.: lépcső, vagy korlát, vagy világítás hiánya, stb.), úgy további megállapodásig jogosult a behordás, illetőleg a beépítés felfüggesztésére. A munkák felfüggesztésből eredő esetleges többletköltségek az Ügyfelet terhelik.
Abban az esetben, ha az Ügyfél kizárólag szállítási szolgáltatást rendelt, úgy a Társaság szállítási kötelezettsége az Ügyfél által szállítási címként megjelölt ingatlan határáig terjed (telekhatár, avagy lakás esetén a lépcsőházi kapu) és nem tartalmazza az emeletre, lakásba, házba történő beszállítást/behordást. A lerakodás teljesítéséhez az Ügyfél köteles legalább egy arra alkalmas személyt saját felelősségére és költségére biztosítani.
35. Az Ügyfél az átadás-átvételkor mennyiségi és minőségi szemrevételezést tart, melyről szállítólevél és/vagy jegyzőkönyv készül. A dokumentumok megjegyzés nélküli aláírásával az Ügyfél elismeri, hogy a Termék sérülésektől mentes és mindenben megfelel a rendelésben foglaltaknak. Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy az aláírást követően mennyiségi vagy minőségi reklamációt a Társaság nem fogad el. Amennyiben átvételkor a Termékkel mennyiségi, minőségi hiba merül fel, az Ügyfél köteles ezt nyomban írásban jelezni a vonatkozó dokumentumokon való megjegyzés feltüntetésével és írásbeli bejelentést tenni a Társaság honlapján található bejelentő adatlapján (a https://ajtogyar.hu/aszf linken keresztül), vagy a garanciális igénybejelentő tartalmi mintájára a garancia@ajtogyar.hu e‑mail címen. Ennek elmaradása esetén a Társaság utólagos reklamációt nem fogad el.
36. Ha az Ügyfél fogyasztó és a Társaság vállalja a Termék Ügyfélhez történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át az Ügyfélre, amikor az Ügyfél vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a Terméket. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll az Ügyfélre, ha a fuvarozót az Ügyfél bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem a Társaság ajánlotta.
37. Az Ügyfél köteles az egyeztetett időpontban az átvételről gondoskodni. Ennek elmaradása sikertelen kézbesítésnek minősül, az újbóli kiszállítás pedig ismételt fizetési kötelezettséggel jár az Ügyfél számára. Abban az esetben, ha az Ügyfél a készre jelentett Termék nem vette át, avagy a készre jelentett Termék azért nem kerül kiszállításra, mert az Ügyfél a fennmaradó vételárhátralék megfizetését elmulasztja, úgy a Társaság a Terméket a készrejelentéstől számított 14 (tizennégy) naptári napon belül díjmentesen saját raktárában tárolja. A 15. (tizenötödik) naptári naptól kezdődően a Társaság a jelen ÁSZF alapján – az Ügyfél költségére és felelősségére – tárolási díj ellenében tárolja a Terméket, melynek mértéke bruttó 400 Ft/Termék/nap. Tárolási díj felmerülése esetén a Társaság a Termék átadását (kiszállítását) a tárolási díj előzetes megfizetéséhez kötheti, illetőleg azt az Ügyfél által korábban bármilyen jogcímen teljesített összegbe beszámíthatja. Amennyiben a tárolási költség beszámítása az Ügyfél által már teljesített összeget meghaladja, úgy ezt követően a Társaság a Termékkel szabadon rendelkezni jogosult (pl.: megsemmisítheti, más részére értékesítheti stb.). A 365 napot meghaladó tárolás esetén – amennyiben az Ügyfél által már teljesített összeget az nem haladja meg – a Társaság a szerződéstől egyoldalúan írásban, meghiúsulási kötbér felszámítása mellett elállni jogosult. A kötbér mértéke az Ügyfél által fizetett díj, valamint a tárolási költség különbözete, mely az Ügyfél részére esetlegesen visszajáró díjba teljes egészében beszámítható a Társaság által. A szerződés megszűnését követően a Társaság a Termékkel szabadon rendelkezni jogosult (pl.: megsemmisítheti, más részére értékesítheti stb.)
38. Elszállított termékek utólagos cseréjére kizárólag raktári, szabvány termékek esetén bontatlan, sértetlen gyári csomagolásban van lehetőség. A termékcsere díja a cserélendő Termékek bruttó vételárának 20%-a, de minimum 5000 Ft + áfa/alkalom. A 60 napnál régebbi, illetve egyéni rendelés alapján gyártott (egyedi méretű, színű vagy felületű és egyéb egyedi specifikációjú stb) termék cseréjére nincs mód!
Beépítési szolgáltatás
39. A Társaság kizárólag abban az esetben vállalja a Termékek beépítését, ha azt az Ajánlat kifejezetten tartalmazza és annak díjazását az Ügyfél a beépítés megkezdése előtt hiánytalanul megfizette. A beépítés/telepítés díja a Társaság szakemberének a helyszínre történő kiszállását és a beépítés munkadíját tartalmazza. Abban az esetben, ha az Ügyfélnek felróható okból a beépítés/telepítés nem végezhető el az előre megbecsült időtartamon belül, avagy, ha a beépítést követően az Ügyfélnek (avagy az általa megbízott egyéb alvállalkozóknak) felróható okból a beépített állapot megváltoztatásra kerül, úgy a Társaság az újbóli munkavégzést külön díjazáshoz köti, melynek mértékét és időbeli ütemezését illetően a Felek külön állapodnak meg.
40. A beépítés/telepítés időpontját a felek telefonon és/vagy e‑mailben előre egyeztetik egymással.
41. A Termékek beépíthetőségéért a Társaság kizárólag, egy a Társaság által kijelölt szakember megelőző felmérésének megtörténte után vállal felelősséget.
42. A Társaság a nem új építés (felújítás, nyílászáró csere) esetén kizárólag abban az esetben vállal méretgaranciát, amennyiben a helyszíni felmérés során a nyílások szabadon mérhetőek. Amennyiben a helyszíni felmérés során a nyílások szabadon történő mérésének lehetősége az Ügyfél részéről nem biztosított, úgy az esetleges pontatlanságokból eredő hibák az Ügyfél felelősségi körébe tartoznak. A Társaság kizárja a felelősségét azon esetekben, amikor a felmérés időpontjában a falnyílásban még a régi ajtó megtalálható (azaz nem került onnan kibontásra), figyelemmel arra, hogy ez esetben nem tényleges felmérés, csupán a méretek megbecslése történhet. A Társaság teljes egészében kizárja a felelősségét mindent olyan esetben, amennyiben az Ügyfél a felmérés elvégzéséhez szükséges szabad ajtónyílásokat nem, vagy hibásan bocsátotta. A Társaságot ez esetben nem terheli felelősség a nem megfelelő gyártásból, beépítésből eredő hibákért, hiányosságokért. Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy ez esetben a Társaság az Ügyfél felelősségére veszi fel a méreteket és az Ügyfél kötelezettsége és költsége utóbb az ajtónyílások átalakítása a beépítéshez szükséges méretre. Az Ügyfél tudomásul veszi továbbá azt is, hogy amennyiben a helyszíni felmérést nem a Társaság végzi, úgy a felmérés esetleges hibáiból adódó méretkülönbségből eredő beépítési nehézségek, többletköltségek és pótmunkák kizárólag az Ügyfelet terhelik.
43. A Ptk. 6:239. § (1) bekezdése alapján a tevékenység végzésének feltételeit a Társaság úgy köteles megszervezni, hogy biztosítsa a tevékenység biztonságos, szakszerű, gazdaságos és határidőre történő befejezését.
44. A Ptk. 6:240. § alapján a Társaság az Ügyfél utasítása szerint köteles eljárni. Az utasítás nem terjedhet ki a tevékenység megszervezésére, és nem teheti a teljesítést terhesebbé. Ha az Ügyfél célszerűtlen vagy szakszerűtlen utasítást ad, a Társaság köteles őt erre figyelmeztetni. Ha az Ügyfél a figyelmeztetés ellenére utasítását fenntartja, a Társaság a szerződéstől elállhat vagy a feladatot az Ügyfél utasításai szerint, az Ügyfél kockázatára elláthatja. A Társaság köteles megtagadni az utasítás teljesítését, ha annak végrehajtása jogszabály vagy hatósági határozat megsértéséhez vezetne, vagy veszélyeztetné mások személyét vagy vagyonát.
45. A Ptk. 6:241. § alapján, ha a tevékenységet az Ügyfél által kijelölt munkaterületen kell végezni, az Ügyfél köteles azt a tevékenység végzésére alkalmas állapotban a Társaság rendelkezésére bocsátani. A Társaság a tevékenység megkezdését mindaddig megtagadhatja, amíg a munkaterület a tevékenység végzésére nem alkalmas.
46. A Társaság a beépítést megelőzően – a munkaterület alkalmasságának felmérése céljából – a megküldi az Ügyfélnek az ún. „Beépítést megelőző kérdőívet” e‑mail formájában (mely egyebekben elérhető a ajtogyar.hu/ASZF alatt is). Az Ügyfél az egyeztetett beépítés napját megelőző 36 órával köteles a kérdőívet a valóságnak megfelelően kitölteni és Társaság részére válaszüzenetben visszaküldeni. Amennyiben az Ügyfél a kérdőívben szereplő összes kérdést „igen” válasszal küldi vissza, úgy a Társaság a megrendelést teljesíti. Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy amennyiben nem küldi vissza a kérdőívet a fenti határidőben, úgy az az összes beépítési feltétel teljesülésének minősül – összes „igen” válasszal – mely alapján a Társaság a beépítést köteles megkísérelni.
47. Abban az esetben, ha a Társaság a beépítés helyszínén azt tapasztalja, hogy az „igen” válaszok ellenére a feltételek nem megfelelőek, a visszaigazoltaktól eltérő körülményeket tapasztal és ezért a munkálatokat nem tudja szakszerűen elvégezni, úgy a Társaság a beépítést – jegyzőkönyv felvétele mellett – megtagadhatja. A kérdőív hibás, hiányos, vagy valóságtól eltérő tartalmú kitöltése szerződésszegésnek tekintendő az Ügyfél részéről, mely esetre a Felek kötbérkikötést alkalmaznak, ahol a kötbér mértéke000,- Ft (azaz negyvenezer forint). A Társaság a „nem” választ tartalmazó visszaigazolás, illetőleg a nem megfelelő körülmények jegyzkőkönyben történő rögzítését követően az Ügyfél ezirányú kifejezett írásbeli utasítása esetén – az Ügyfél felelősségére, a jótállás elvesztése mellett – a beépítési munkálatokat elvégzi (ezesetben az Ügyfél mentesül a jelen pontban megjelölt kötbérfizetési kötelezettség alól). Amennyiben az Ügyfél a beépítés elhalasztása mellett dönt a kérdőívben szereplő feltételek teljesítése érdekében, úgy a Társaság a beépítés időpontjára az Ügyféllel egyeztetve 20 munkanapon belül újabb határnapot tűz ki, mely során újbóli kiszállási és/vagy szállítási díjat számít fel.
48. A Ptk. 6:243. § alapján, ha ugyanazon a munkaterületen egyidejűleg vagy egymást követően több vállalkozó tevékenykedik, a munkák gazdaságos és összehangolt elvégzésének feltételeit az Ügyfél köteles megteremteni.
49. A Társaság felhívja az Ügyfél figyelmét, hogy az általa forgalmazott belső ajtók utólagos elhelyezésre készülnek, ami azt jelenti, hogy kizárólag az építkezés utolsó fázisában, a teljes szerelvényezés, a padló- és falburkolatok és a festés elkészülte, valamint a falszerkezetek teljes kiszáradása után építhetőek be. A Társaság szintén felhívja az Ügyfél figyelmét arra, hogy a szerelés időpontját érdemes a szakipari munkák elkészülte utánra időzíteni, így az Ügyfél megvédheti nyílászáróját az esetleges sérülésektől, deformálódásától. Beépítés előtt a helyiséget jól ki kell szellőztetni, hogy a levegő páratartalma ne haladja meg az előírt mértéket (55%). A Társaság kizárja a felelősségét arra az esetre, ha a beépítés az Ügyfél kérésére a fentiekben leírt, vállalkozói ajánlásban meghatározott időpontnál korábbi időpontra esik. A Társaság kifejezetten felhívja az Ügyfél figyelmét arra, hogy tapasztalatai szerint a különböző szakmák mesterei által levett, újra felrakott ajtólapok és takarólécek a szakszerűtlen kezelés és hanyag anyagmozgatás miatt gyakorta megsérülnek. Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy amennyiben az Ügyfél, vagy az általa megbízott építőipari szakemberek szakszerűtlen kezeléséből adódóan a termékek sérülnek, úgy a Társaság ezek cseréjét kizárólag új megrendelés keretében tudja biztosítani. Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a Társaság a felelősségét fenti munkafázisok felcserélése esetén abban az esetben is kizárja, amennyiben a telepítést a Társaság végzi.
50. A Ptk. 6:247. § alapján a Társaság a művet átadás-átvételi eljárás keretében, jegyzőkönyv felvétele mellett köteles átadni, amelynek során a Felek elvégzik az szokásos azon vizsgálatokat, amelyek a teljesítés szerződésszerűségének megállapításához szükségesek (pl.: a beépítés ténye és időpontja, az esetleges hibák és kifogások felsorolása). Szerződésszerűen és határidőben teljesít a Társaság, ha az átadás-átvétel során az Ügyfél a Termékeket és Szolgáltatásokat oly módon veszi át, hogy annak termékhiányt nem jelez, illetőleg az átadás időpontját az átadáskor nem kifogásolja. Nem tagadható meg az átvétel a mű olyan hibája miatt, amely, illetve amelynek kijavítása vagy pótlása nem akadályozza a rendeltetésszerű használatot. Ha az Ügyfél az átadás-átvételi eljárást nem folytatja le, a teljesítés joghatásai a tényleges birtokbavétel alapján állnak be. Ha a szerződés teljesítéséhez a Társaság az adott Termék tulajdonjogának átruházására köteles, a Termék a mű átadásával és az ellenérték megfizetésével kerül az Ügyfél tulajdonába.
51. Az átadás-átvételi jegyzőkönyv – ettől eltérő írásbeli nyilatkozat hiányában – egyben teljesítési igazolásnak is tekintendő.
52. Amennyiben az Ügyfél fogyasztó, úgy a Társaság az átadás-átvétel során átadja részére a jótállási jegyet. A termékcsoportok karbantartási útmutatója a Társaság márkaoldalairól letölthetők, vagy szükség esetén az a Társaság ügyfélszolgálatán keresztül is beszerezhető a jelen ÁSZF-ben megjelölt elérhetőségeken. Amennyiben az Ügyfél a Ptk. 8:1. § (1) bek. 4. pontja szerint vállalkozásnak minősül, úgy a Társaság az átadás-átvétel után kérésre átadja részére elektronikus formában az alábbi dokumentumokat:
- Kivitelezői nyilatkozat
- Teljesítmény nyilatkozat
- Karbantartási útmutató
- Jogszabályokban előírt, itt nem részletezett valamennyi dokumentum vagy igazolás.
Hibás teljesítés, Szavatosság és jótállás
53. A Ptk. 6:157. § (1) bekezdése szerint a Társaság hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem számít hibás teljesítésnek, ha a Társaság a megrendelésben szereplő termékjellemzőknek megfelelő, teljes egészében és hibátlanul működő Terméket ad át az Ügyfél részére, azonban az Ügyfél az alkalmazottól eltérő műszaki megoldást kívánna igénybe venni.
54. A Társaság felhívja az Ügyfél figyelmét, hogy az egyes termékminták, színminták illetőleg a honlapon elérhető mintaképek csekély mértékben eltérőek lehetnek a tényleges Terméktől (melyet okozhat különösen, de nem kizárólagosan a fényképezési eljárás, monitorbeállítás, a gyártástechnológiában bekövetkezett módosítás, bizonyos egyedi színek keverési eljárása, az adott felület érése, természetes anyagok eltérő felülete, vagy erezete, stb). Az ilyen eltérések nem számítanak hibás teljesítésnek, így a Társaság e körben mindennemű garanciális, szavatossági és kártérítési felelősségét kizárja.
55. A Társaság felhívja a figyelmet, hogy a Termékeket beépítés után, illetőleg adott esetben a használatból eredő elállítódások okán finombeállítani lehet szükséges. A finombeállítások elvégzése – amennyiben beépítés nem került megrendelésre – az Ügyfél feladata és költsége. Az ennek elmaradásából eredő esetleges korlátozott használhatóság nem számít hibás teljesítésnek, így e körben a Társaság a szavatossági, illetőleg kártérítési felelősségét kizárja.
56. A Társaság kifejezetten felhívja az Ügyfél figyelmét, hogy a nyitott teherautón, nyitott utánfutón, avagy tetőcsomagtartón történő szállítás garanciavesztéssel jár.
57. A Társaság jótállási és szavatossági igényeket csak érvényes megrendelés alapján fogad el, a számla és a jótállási jegy bemutatásával.
58. A Társaság jótállási és szavatossági igények bejelentését kizárólag írásban, a garancia@ajtogyar.hu e‑mail címen fogad, a hibáról készült fotók csatolásával és a https://ajtogyar.hu/aszf/ alatt található garanciális igénybejelentő nyomtatvány egyidejű kitöltésével.
59. A Társaság tájékoztatja az Ügyfelet, hogy hibás teljesítés esetén a Ptk. 6:159. § szerint az Ügyfél a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet; vagy b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Ezen rendelkezéseknek megfelelően a Társaság felhívja az Ügyfél figyelmét, hogy – a Ptk. kétlépcsős szavatossági rendszere szerint – az Ügyfél árleszállításra és elállásra akkor térhet át, illetve akkor illeti meg a maga általi kijavítás, vagy mással történő kijavíttatás joga, ha a Társaság a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta. Az Ügyfél szintén nem jogosult az árleszállítási igényre való áttérésre pusztán azért, mert a hiba kijavítását (kicserélését) nem tette lehetővé, avagy kifejezetten megakadályozta azt. A Ptk. 6:159. § (4) bekezdése szerint a kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni azzal, hogy annak módját szakmai szempontok alapján a Társaság maga határozza meg, mely során az Ügyfélnek utasításadási joga nincsen.
60. A Társaság a nem általa végzett szállítás és beépítés során keletkező, valamint a nem megfelelő tárolási és beépítési körülményekből adódó termékminőségromlásból eredő jótállási és szavatossági igényeket kizárólag a gyártási- vagy anyaghibák vonatkozásában fogad el.
61. A Társaság az esetlegesen felmerülő jótállási és szavatossági igények tekintetében a vonatkozó 151/2003. (IX. 22.) Korm. Rendeletben foglalt kötelezettségeket vállalja. Felek rögzítik ugyanakkor, hogy jótállási és szavatossági igény nem érvényesíthető a Társasággal szemben azon hibajelenségek esetében, amelyek:
- illetéktelen beavatkozásból,
- nem megfelelő kellékanyagnak a Társaságon kívüli személyek általi felhasználásából,
- helytelen üzemeltetési, használati körülményekből,
- elemi csapásból,
- erőszakos behatolásból, rongálásból, nem rendeltetésszerű használatból adódnak.
62. Fogyasztóval szembeni szavatossági és jótállási többletkövetelmények
A Társaság a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alapján az alábbiakról tájékoztatja a fogyasztónak minősülő Ügyfelet:
3 melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez
A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató 1 Kellékszavatosság Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával? Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján? Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét? Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének? 2. Termékszavatosság Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával? Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján? Milyen esetben minősül a termék hibásnak? Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét? A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Jótállás Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával? Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján? Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól? Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik. |
Szerződés megszűnése
53. A jelen ÁSZF alapján létrejövő szerződés megszűnik
- a mindkét fél által történő szerződésszerű teljesítéssel;
- bármely fél általi felmondással, avagy elállással (amennyiben azt az ÁSZF, vagy jogszabály lehetővé teszi);
- a felek közös megegyezésével;
- a jelen ÁSZF-ben részletezett egyéb esetekben.
64. Abban az esetben, ha a szerződés teljesítése (azaz az egyedileg rendelt Termék gyártása, illetőleg alvállalkozó részére történő rendelésbe adása) még nem kezdődött meg az Ügyfél indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, azonban az elállás jogát a Ptk. 6:213. § (2) bekezdésében meghatározott bánatpénz fizetése ellenében gyakorolhatja. A bánatpénz mértéke a bruttó megrendelés összegének 25%-a (a teljesítés megkezdése tekintetében a Társaság nyilatkozata az irányadó). A bánatpénz összegét a Társaság az Ügyfél részére esetlegesen visszatérítendő díjelőlegbe beszámítani (azaz abból levonni) jogosult. A teljesítés megkezdését követően az Ügyfél a szerződéstől elállni (avagy azt felmondani) nem jogosult.
A Társaság az egyértelműség kedvéért felhívja a figyelmet, hogy – a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bek. c) pontja alapján – sem a fogyasztónak nem minősülő, sem a fogyasztónak minősülő Ügyfél nem gyakorolhatja a 14 napon beüli elállási jogát a Társaság által készített Termékek vonatkozásában, figyelemmel arra, hogy azok mind olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet az Ügyfél utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
65. Súlyos szerződésszegés esetén bármelyik fél jogosult a szerződést azonnali hatállyal írásban felmondani. Súlyos szerződés-szegésnek minősül különösen
- ha a bíróság jogerősen megállapítja a másik fél fizetésképtelenségét;
- ha az Ügyfél kétszeri felszólításra sem teljesíti a szerződés teljesítéséhez szükséges kötelezettségeit (így különösen az előleg, a végszámla, illetőleg ezek díjbekérői teljesítését).
66. Előfordulhat, hogy a Társaság kínálatában szereplő egyes termékek gyártása megszűnt. Erre tekintettel a Társaság fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések tekintetében történő elállásra (avagy a szerződés felmondására) részben, vagy egészben, felajánlhatja továbbá más hasonló Termékkel való helyettesítést. Részben történő teljesítésre, illetőleg más Termékkel való helyettesítésre kizárólag az Ügyfél egyértelmű előzetes elfogadása esetén kerülhet sor. Amennyiben a megrendelés visszautasításra kerül, de annak díját az Ügyfél már megfizette, részére az összeg 14 munkanapon belül hiánytalanul visszajár, egyéb jogkövetkezmény, illetőleg igény (pl.: kártérítés) érvényesíthetőségét azonban a Társaság kizárja. Részben történő teljesítés, illetőleg más Termékkel való helyettesítés esetén a felek az árkülönbözetet 5 munkanapon belül elszámolják egymással.
67. A szerződés bármely jogcímen és időben történő megszűnése nem érinti a Felek megszűnés előtt keletkezett jogait és kötelezettségeit. Az Ügyfél a szerződés megszűnésével egyidejűleg köteles megfizetni Társaság részére a Társaság által elvégzett tevékenység ellenértékeként rögzített vállalkozói díját, illetőleg egyéb kiadásait.
Szerződésszegés és kötbér; Árváltoztatás joga
68. A Társaság felhívja az Ügyfél figyelmét, hogy bizonyos szerződésszegő magatartások esetére a jelen fejezetben, illetőleg az ÁSZF egyéb rendelkezéseiben kötbérkikötés került alkalmazásra, melyet az Ügyfél a Társasággal való jogviszonya létesítésével teljes körűen elfogad. A Társaság által felszámított kötbér az Ügyfél Társasággal szembeni esetleges követeléseibe egyoldalúan beszámítható.
69. Abban az esetben, ha az Ügyfél kétszeri felszólításra sem teljesíti a szerződéses kötelezettségeit (így különösen az előleg, a végszámla, illetőleg ezek díjbekérői megfizetését), úgy az súlyos szerződésszegésnek számít, mely vonatkozásában a Társaság egyoldalúan elállhat a szerződéstől (avagy teljesítés állapotától függően felmondhatja azt). Felek a teljesítés ekként elmaradása esetére kötbérkikötést alkalmaznak, melynek mértéke a megrendelés összegének 50%-a.
70. A Társaság a kötbérigényét attól függetlenül érvényesítheti, hogy az Ügyfél szerződésszegéséből kára származott‑e. A teljesítés elmaradása esetére kikötött kötbér érvényesítése a teljesítés követelését kizárja. A késedelem esetére kikötött kötbér megfizetése nem mentesít a teljesítési kötelezettség alól.
71. A Társaság a kötbér mellett érvényesítheti a kötbért meghaladó kárát. A Társaság a szerződésszegéssel okozott kárának megtérítését akkor is követelheti, ha kötbérigényét nem érvényesítette.
72. Abban az esetben, ha a szerződés teljesítése az Ügyfélnek felróható okból szenved 30 napot meghaladó késedelmet (pl.: az Ügyfél a felmérést nem teszi lehetővé, az előleget nem fizeti meg, a megrendelést többször módosítja, stb), úgy a Társaság fenntartja az árváltoztatás jogát az idő közben esetlegesen bekövetkező árfolyamingadozások, illetőleg gyártói, beszállítói árváltozások érvényesítése céljából.
Felelősség kizárása, illetőleg korlátozása, Elévülés
73. A Társaság a jelen fejezetben, illetőleg az ÁSZF egyéb rendelkezéseiben külön is nevesített módon és mértékben kifejezetten kizárja, illetőleg korlátozza felelősségét, melyet az Ügyfél a Társasággal való jogviszonya létesítésével teljes körűen elfogad.
74. A Termékek lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás
Az Ügyfél a Termékek lényeges tulajdonságairól az Ajánlatból, illetőleg adott esetben a Társaság által átadott információs anyagokból és az Áruházak kiállítótermében beépített mintatermékek bemutatásán keresztül kaphat tájékoztatást. A Társaság felhívja az Ügyfél figyelmét, hogy egyes képek esetenként illusztrációk, illetőleg a képeken a Termék részét nem képező kiegészítők is szerepelhetnek.
75. Felelősség kizárása
A jelen ÁSZF alapján létrejött jogviszonyok esetében a Társaság – a szavatossági (jótállási), illetőleg a szándékosan okozott, továbbá emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősséget leszámítva – a felelősségét teljes egészében kizárja (ideértve különösen, de nem kizárólagosan a jogosult vagyonában keletkezett károkat, elmaradt vagyoni előnyt, jövedelemkiesést, a jogosultra áthárított kötbérigényeket és egyéb kárigényeket, stb).
76. A Termékek késedelmes szállítására vonatkozó felelősségkizárás
A Társaság külön is kizárja a felelősségét minden vélt, vagy valós késedelmes teljesítésből eredő bárminemű kárért. A Társaság szintén kizárja a felelősségét minden olyan késedelemért, mennyiségi hibás teljesítésért vagy egyéb kárért, amelynek oka a vis maior eseményen alapul (így különösen, de nem kizárólagosan belföldi vagy külföldi kormányzati vagy járványügyi hatósági intézkedések, karanténintézkedések, a kereskedelmi korlátozások, a járványügyi okból elrendelt üzemleállások, az üzemek korlátozásokból eredő kapacitáscsökkenés, csoportos megbetegedések, háború, zavargások, politikai korlátozó intézkedések, időjárási körülmények, útzár, áruszállítási nehézségek, sztrájk, természeti csapások, stb). Jelen rendelkezések nem érinti az Ügyfél azon jogát, hogy a jelen ÁSZF-ben, illetőleg jogszabályban meghatározott esetekben és módon elálljon a megrendelésétől, avagy bármely fél a lehetetlenülés jogkövetkezményeire hivatkozzon.
77. Az elévülésre vonatkozó eltérő szabályok
A Ptk. 6:163. § szerint a jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt, ha az Ügyfél fogyasztó két év alatt évül el. A jelen ÁSZF alapján létrejött Társasággal szembeni bárminemű egyéb követelés elévülési ideje – amennyiben ettől jogszabály rövidebb határidőt nem állapít meg – a teljesítéstől (avagy annak elmaradása esetén a jogviszony létrejöttétől) számított két év.
Panaszkezelés és jogorvoslat
78. A vásárlók könyve a Társaság Áruházében elérhető. A Társaság minden bejegyzésre 30 napon belül írásban válaszol.
79. A Társaság tájékoztatja az Ügyfelet, hogy a Termékekkel kapcsolatos esetleges panasz esetén, a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügyekben a vitás ügy bírósági eljáráson kívüli rendezése érdekében a lakóhelyük vagy tartózkodási helyük szerint illetékes békéltető testülethez A békéltető testület eljárásáról részletesen a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezik. Az egyes békéltetőtestületek elérhetőségei a https://bekeltetes.hu/ címen megtalálhatóak. A Társaság székhelye szerint illetékes békéltető testület neve és székhelye, elérhetőségei:
Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E‑mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Központi telefonszám: +36 1 488 2131
Fax: +36 1 488 2186
Adatkezelés
80. A személyes adatok kezelése a hatályos jogszabályokban foglalt rendelkezések maradéktalan betartása mellett, azoknak megfelelően történik.
81. Az Ügyfél a Szolgáltatás igénybevételével a https://www.ajtogyar.hu/aszf link alatt, valamint az Áruházakban papíralapon is hozzáférhető és megismerhető adatkezelési és adatvédelmi szabályzatát magára nézve kötelezőnek fogadja el. Személyes adatok harmadik félnek történő átadása kizárólag az adatkezelési és adatvédelmi szabályzatnak megfelelően történik.
82. A Társaság felhívja az Ügyfél figyelmét arra, hogy a jelszavát bizalmasan kezelje, ne adja át arra illetékteleneknek. A Társaság a jelszóval, annak kiadásával, annak elvesztésével összefüggő kárral kapcsolatos mindennemű felelősségét kizárja.
Vegyes rendelkezések
83. Az Áruházakban az Ügyfél számára kihelyezett számítógépen lehetőség van a Társaság partnercégétől (Kilincsgyár Kereskedelmi Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság; székhely: 1038 Budapest, Fürdő utca 2.; Cg.01–09-279891; adószám: 13856454–2‑41) a kilincsgyar.hu honlapon található internetes áruházban kilincsek, vasalatok és kiegészítők és szabvány nyílászárók vásárlására is, azonban ezen jogügyletekre a Kilincsgyár Kft. általános szerződési feltételei az irányadók.
84. A Társaság honlapján található tartalmak szerzői jogvédelem alatt állnak. Annak részben, vagy egészben történő bárminemű felhasználása kizárólag a Társaság előzetes írásbeli hozzájárulásához kötött. A Társaság honlapján található bármely tartalom akár engedéllyel, akár engedély nélkül történő felhasználása jogdíjköteles, melynek díja 5000 Ft/nap/mű (ahol külön műnek tekintendő minden álló‑, vagy mozgógép, fénykép, rajz, grafika, ábra, animáció, szlogen, szöveg, stb).
85. A Társaság nem áll magatartási kódex hatálya alatt.
86. A Társaság közreműködő (pl.: alvállalkozó, teljesítési segéd) igénybevételére jogosult. Az közreműködő kiválasztásáról a Társaság határoz és vele saját elhatározása szerint, de saját felelősségére és kockázatára köt szerződést. A Társaság a jogosan igénybe vett közreműködőért ugyanúgy felel, mintha a munkát saját maga végezte volna el, valamint felelős minden olyan kárért, mely a közreműködő igénybevétele nélkül nem következett volna be.
87. A Felek jelen ÁSZF alapján megkötött jogviszony teljesítése során a nyilatkozataikat kizárólag írásban, magyar nyelven, a Társaság részére a bevezető részben feltüntetett, míg az Ügyfél részére az általa megadott elérhetőségek valamelyikén lehet megtenni. Az e‑mail kommunikáció írásbelinek tekintendő. A Felek az egymáshoz címzett küldeményeket azon a napon tekintik kézbesítettnek, amikor az a másik félhez megérkezett. Az emailen küldött üzenetek – amennyiben attól eltérő kézbesítési jelentés, vagy kézbesíthetetlenséget igazoló rendszerüzenet nem érkezik – az elküldés napjától 5. munkanapon közöltnek tekintendők. Abban az esetben, ha a kommunikáció postai úton történik, úgy a sikeres kézbesítés időpontjának a tértivevényen feltüntetett dátum tekintendő. Amennyiben a küldemény „nem kereste”, „elköltözött”, vagy „címzett elégtelen” jelzéssel érkezik vissza a feladóhoz, úgy a második sikertelen kézbesítést követő 5. munkanapon a küldemény kézbesítettnek tekintendő (kézbesítési fikció).
88. A Felek a jelen ÁSZF alapján megkötött jogviszony teljesítése során egymással kölcsönösen együttműködve, a jóhiszeműség és a tisztesség elvének, valamint a rendeltetésszerű joggyakorlás követelményének megfelelően kötelesek eljárni. Kötelesek ezen felül tájékoztatni egymást minden olyan tényről és körülményről, amely a másik fél számára lényeges lehet.
89. Amennyiben a jelen ÁSZF egyes rendelkezései részben vagy egészben érvénytelenek, vagy a vonatkozó szabályoknak nem megfelelőek lennének, az a többi rendelkezés érvényességét érintetlenül hagyja. Felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy az érvénytelennek minősülő rendelkezést egy jogilag megengedett rendelkezéssel helyettesítik, amely tartalmilag a lehető legjobban megközelíti az eredeti rendelkezés tartalmát.
90. A jelen ÁSZF alapján létrejött jogviszonyokra a magyar jog irányadó, mellyel összefüggő jogviták elbírálására hatáskörtől függően a Budapesti II. és III. Kerületi Bíróság, avagy a Székesfehérvári Törvényszék kizárólagosan illetékes.
Törvényi hivatkozások
Az ÁSZF-re különösen, de nem kizárólagosan az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
- évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.);
- évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
- évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
- 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;
- 45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;
- 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
Adatkezelés:
- évi CXII. törvény (Infotv.)
- az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendelete (GDPR)
Elállás, termékszavatosság, kellékszavatosság, visszatérítés:
- 45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
Jótállás:
- 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
Szerzői jogok:
- évi LXXVI. törvény a szerzői jogról